Програма INTERREG „Гърция-България” 2014 – 2020 г.
1. Цел на финансирането:
Да стимулира растежа на нови и съществуващи МСП в транс-граничния регион чрез разширяване на икономическата им активност до нови пазари и продукти, за предпочитане чрез внедряване на иновации.
2. Кой може да кандидатства?
Допустими бенефициенти са МСП в приоритетните производствени сектори на приложимите стратегии за интелигентна специализация в транс-граничния регион, както следва (съгласно определените кодове по КИД):
- Агро-хранителна промишленост;
- Управление на отпадъците за рециклиране или производство на енергия;
- Възобновяема енергия и енергоспестяване и ефективност;
- Устойчив туризъм;
- Здраве;
- Материали – технология;
- Строителни материали;
- Текстилна индустрия.
Основната дейност на предприятието трябва да попада в допустим код по КИД преди подаване на проектното предложение.
Видове бенефициенти:
- Вариант 1: Нови предприятия – в процес на регистрация или които нямат приключена една финансова година;
- Вариант 2: Съществуващи предприятия – които имат приключена поне една финансова година.
Регистрация:
- Вариант 1: трябва да са регистрирани и да осъществяват дейността си в транс-гранични регион (Благоевград, Хасково, Смолян, Кърджали, Еврос, Ксанти, Родопи, Драма, Кавала, Солун, Серес) – задължително условие за всички нови МСП;
- Вариант 2: регистрирани са извън транс-гранични регион, но имат клон, регистриран като отделно юридическо лице, с приключена поне една финансова година.
Задължително условие:
Разполагат със собствени инсталации (обекти на експлоатация), предстои да създадат инсталация (обект на експлоатация) в допустимия географски район.
3. За какви дейности може да се кандидатства?
- Инвестиции за създаване на нови предприятия, включително, но не само, инвестиции в сгради, оборудване и разходи за заплати, произтичащи от създаването на работни места в резултат на първоначалната инвестиция, изчислени за период от две години;
- Инвестиции в съществуващи предприятия, включително, но не само, инвестиции в закупуване на оборудване, опазване на околната среда, строителни работи, комуникационни мрежи;
- Инвестиции за разработване на нови продукти/услуги, включително, но не само, изследвания за разработване на продукти, осигуряване на патенти, закупуване на авторски права, закупуване на специализирано оборудване, информационни технологии, инсталации, превозни средства и др.
- Инвестиции, насочени към увеличаване на заетостта в съществуващо предприятие, изчислено за период от две години;
- Технологични и/или организационни инвестиции, насочени към намаляване на разходите за производство/предоставяне на услуги и всякакви други инвестиции, водещи до повишаване на конкурентоспособността на предприятията, включително, но не само, закупуване на специализирано оборудване и технологии, системи за мониторинг; закупуване на ИТ оборудване, обучение и трансфер на ноу-хау, виртуални бизнес центрове и др.;
- Инвестиции, насочени към увеличаване на производствения капацитет и/или осигуряване на стабилни минимални производствени прагове (количества), което позволява на предприятието да има достъп до по-големи пазари;
- Инвестиции, насочени към подобряване на качеството на продукта/услугата, включително, но не само, подобрения в дизайна на характеристиките на продукта / услугата, подобрения в сервизното обслужване на клиентите, подобрения в гаранцията на продуктите, мерки за корпоративна отговорност, системи за цялостно управление на качеството и всякакви други аспект, който определя общото ниво на качество на продукта / услугата, включително „брандирането на продукта“ като „зелено“ или „традиционно“;
- Инвестиции, насочени към достъп до нови пазари или пазарни сегменти, включително, но не само, маркетингови проучвания, дистанционни технологии, „организационно сътрудничество” и съвместни бизнес схеми с други предприятия, фирмени изложбени зали в предприятието и др.
4. За какви разходи може да се кандидатства?
- сгради, инсталации (материални активи);
- машини, оборудване, разходи за превозни средства (материални активи);
- разходи за персонал (оперативни активи);
- разходи за софтуер (нематериални активи);
- публичност и промоция на проекта, маркетинг, разходи за участия в събития и изложения (нематериални активи);
- разходи за технически подкрепа/ консултации (нематериални активи);
- технология / ноу-хау (нематериални активи).
5. Колко е финансовото подпомагане?
- Минимална стойност на един инвестиционен проект: 300 000 евро
- Максимална стойност на един инвестиционен проект: 600 000 евро
- Финансиране от ЕС: 65%
- собствено съ-финансиране: 35%
- Максимална стойност на безвъзмездна финансова помощ за едно предприятие за 3-годишен период: 200 000 евро (de minimis)
- Продължителност на проекта: максимум 3 години
Общ бюджет на процедурата: 10 000 000 евро.
Краен срок: 15 часа на 10.05.2019 г.