ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „ИНОВАЦИИ И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ“ 2014-2020
1. Цел на финансирането:
Развитие на управленския капацитет и растеж на МСП чрез насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги.
2. Кой може да кандидатства?
1) Кандидатите трябва да са търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите;
2) Кандидатите трябва да са микро, малки и средни предприятия по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия.
3) Кандидатите трябва да имат минимум три приключени финансови години преди датата на обявяване на процедурата (2017, 2018 и 2019 г.).
4) Кандидатите трябва да са реализирали минимален размер нетни приходи от продажби за последните три приключили финансови години (2017, 2018 и 2019 г.), както следва:
- Микро предприятие ≥ 210 000 лева
- Малко предприятие ≥ 750 000 лева
- Средно предприятие ≥ 3 000 000 лева
5) Кандидатите трябва да развиват своята основна икономическа дейност в една от определените в Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия (НСНМСП) 2014-2020 групи сектори на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност, както следва:
Високотехнологични и средно високотехнологични промишлени производства:
- С20 „Производство на химични продукти“
- C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“
- C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“
- С27 „Производство на електрически съоръжения“
- С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“
- С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“
- С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“
Интензивни на знание услуги:
- J58 „Издателска дейност“
- J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“
- J60 „Радио- и телевизионна дейност“
- J61 „Далекосъобщения“
- J62 „Дейности в областта на информационните технологии“
- J63 „Информационни услуги“
- М72 „Научноизследователска и развойна дейност“
Нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени производства:
- С10 „Производство на хранителни продукти“
- С11 „Производство на напитки“
- С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“
- С14 „Производство на облекло“
- С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“
- С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“
- С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“
- С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“
- С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“
- С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“
- С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“
- С24 „Производство на основни метали“
- С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“
- С31 „Производство на мебели“
- С32 „Производство, некласифицирано другаде“
- С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“
6) Да са заявили подкрепа по проекта за кода си на основна икономическа дейност.
3. За какви дейности може да се кандидатства?
Дейности, насочени към подобряване качеството на съществуващи процеси, продукти и услуги чрез въвеждане на базирани на ИКТ системи и приложения.
Посоченото може да включва, без да се ограничава до:
1) Въвеждане на ИКТ системи и приложения за автоматизация на производствените процеси, вкл. такива, използващи VR/AR (виртуална/добавена реалност) технологии, AI (изкуствен интелект) и др. п.;
2) Въвеждане на ИКТ системи и приложения за подобряване качеството на продукти/услуги, вкл. чрез осигуряване на възможност за персонализиране и адаптиране на продуктите/услугите към нуждите на клиентите;
3) Въвеждане на ИКТ системи и приложения за управление на процесите в предприятията като ERP системи (управление на ресурсите); CRM системи (управление на работата с клиенти); SCM (за управление на доставките), MOM/MES системи (управление на производството); APS (оптимизиране на производството); EAM (управление на активите); BI (Business Intelligence) или друг вид базирани на ИКТ системи и приложения;
4) Въвеждане на ИКТ системи и приложения за осигуряване на кибер и информационната сигурност на продукта и/или услугата и/или процесите.
5) Създаване/надграждане на интернет страница или друг вид електронна платформа, осигуряваща наличието на една или повече от следните функционалности:
- Електронен каталог;
- Онлайн поръчки или резервации, напр. клиентска кошница;
- Онлайн чат;
- Онлайн проследяване на поръчките;
- Възможност за електронни плащания;
- Онлайн формуляри за докладване на дефект, заявка за техническо обслужване или за връщане на стоката.
Задължителен краен резултат от изпълнението на всички услуги е получаването на поне един от посочените документи:
- лиценз или друг документ, удостоверяващ правото на собственост или правото на ползване за интернет страница или друг вид електронна платформа;
- протокол, от който да е видно, че интернет страницата или друг вид електронна платформа са въведени и операционни.
4. За какви разходи може да се кандидатства?
- Разходи за придобиване и въвеждане на базирани на ИКТ системи и приложения за подобряване качеството на процеси, продукти и услуги, представляващи дълготрайни нематериални активи (ДНА);
- Разходи за машини, съоръжения и оборудване под формата на ДМА, необходими за работата на ИКТ системите и приложенията, придобити в рамките на проекта – до 100 000 лева.
- 3) Разходи за услуги, свързани със създаване/надграждане на интернет страница или друг вид електронна платформа – до 10 000 лева.
5. Колко е финансовото подпомагане?
Размерът на БФП е 70%.
Минимален размер на БФП за един проект: 50 000 лв.
Максимален размер на БФП за един проект: 391 166 лв.
Общ бюджет на процедурата: 30 000 000 евро.
Очакван прием: Юни – Август 2020 г.