ОЧАКВА СЕ ПРИЕМ ЗА ЗАРЯДНА ИНФРАСТРУКТУРА ЗА ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ПО ПЪТИЩАТА

КОЙ МОЖЕ ДА КАНДИДАТСТВА?

  • Български фирми, регистрирани по Търговския закон

ЗА КАКВИ ДЕЙНОСТИ МОЖЕ ДА СЕ КАНДИДАТСТВА?

Финансира се изграждането на публично достъпни зарядни центрове за:

 👉 Лекотоварни електрически превозни средства:

  •  по протежение на основната пътна Трансевропейска мрежа (TEN-T), с изходна мощност от най-малко 600 kW и включващи поне две зарядни точки с индивидуална мощност от най-малко 150 kW;
  • по протежение на широкообхватната пътна Трансевропейска мрежа, с изходна мощност от най-малко 300 kW и включващи поне две зарядни точки с индивидуална мощност от най-малко 150 kW;

 👉 Тежкотоварни електрически превозни средства:

  • по протежение на основната пътна Трансевропейска транспортна мрежа, осигуряващи изходна мощност от най-малко 2 800 kW и включващи поне две зарядни точки с индивидуална изходна мощност най-малко 350 kW;
  • по протежение на широкообхватната пътна Трансевропейска транспортна мрежа, осигуряващи изходна мощност от най-малко 1 400 kW и включващи поне една зарядна точка с индивидуална изходна мощност най-малко 350 kW.

ВАЖНО

Зарядни станции ще могат да се изграждат на територията на цяла България, с изключение на областите Благоевград, Кюстендил, Перник, Софийска и София.

Всички зарядни станции, предвидени за изграждане по протежение на пътната трансевропейска транспортна мрежа, следва да бъдат разположени по нея или на разстояние по шосе до 3 километра от най-близкия изход на даден път, който е част от трансевропейската транспортна мрежа.

На етап подаване на проектно предложение ще се изисква техническа документация, вкл. схема за поставяне, технически проект за включване в съществуващата пътна или улична инфраструктура, съгласуван със съотв. администрация, проект за включване в електропреносната мрежа и предварително съгласуване с оператор и др.

ЗА КАКВИ РАЗХОДИ МОЖЕ ДА СЕ КАНДИДАТСТВА?

  • разходи за закупуване, доставка и монтаж на зарядни станции за леки и/или тежкотоварни електрически превозни средства, включително модернизация или разширяване на съществуващи станции с по-мощни;
  •  разходи за свързаното със зарядната инфраструктура техническо оборудване, както и разходи за инсталиране или модернизиране на електрически или други компоненти, включително електрически кабели и силови трансформатори, които са необходими за свързване към мрежата или към местна единица за производство или съхранение на електроенергия;
  •  разходи за строителни работи, разходи за адаптация на земя или път, инсталационни разходи и разходи за получаване на необходимите разрешителни;
  •  инвестиционни разходи за производство на място на електроенергия от възобновяеми източници и инвестиционни разходи на батерии за съхранение, свързани със съхранението на електроенергия от възобновяеми източници (с капацитет на инсталацията, който не надвишава максималната обявена изходна мощност на инфраструктурата за зареждане с електроенергия към която инсталацията е свързана).

КАКЪВ Е СРОКЪТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ?

Проектите ще трябва да се изпълнят в рамките на 30 месеца, а крайната дата за извършване на разходите ще е 31.12.2029 г.

КАКЪВ Е РАЗМЕРЪТ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНАТА ФИНАНСОВА ПОМОЩ ЗА КОНКРЕТНО ПРЕДЛОЖЕНИЕ?

Безвъзмездната помощ за един проект: максимум 500 0000 лв.

👉 55% за средни предприятия.

👉 65% за микро и малки предприятия.

Общ бюджет: 10 000 000 лв.

  Очакван прием: 18.11.2024 г.