Активно приобщаване и достъп до заетост на хора в неравностойно положение

ОТ ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027

1. Цел на финансирането:

Повишаване качеството на живот, насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на групите в неравностойно положение чрез подобряване достъпа им до пазара на труда и интегрирана подкрепа.

2. Кой може да кандидатства?

НПО, доставчици на социални услуги, работодатели.

3. За какви дейности може да се кандидатства?

1. Идентифициране на лица от целевата група и определяне на индивидуален набор от мерки (план) за тяхното активно приобщаване, вкл. и по отношение на достъпа до и предоставяне на социални и интегрирани здравносоциални услуги. Предоставянето на услугите е обвързано единствено с достъпа до заетост и работното място.
2. Определяне на индивидуален мениджър на случай на всяко лице, който активно да подпо-мага лицето и проследява участието му в мерките, определени за него:

  • Предоставяне на информация и подкрепа за лицата, според техните индивидуални нужди;
  • Подкрепящи мерки за мотивационно обучение за активно поведение на пазара на труда;
  • Професионално ориентиране и кариерно консултиране на хора в неравностойно положение (мениджъра на случай и/или специалист);
  • Психологическа подкрепа за лицата, според техните индивидуални нужди и при необходимост (специалист психолог).

4. Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост (подготовка на документи за кандидатстване, подготовка за явяване на интервю, подготовка на документи за започване на работа и др.).

5. Подпомагане осъществяването на контакти с институции/организации, според индивидуалните потребности на лицето или членове на неговото семейство, за преодоляване на пречки пред лицето за социално включване и включване в заетост – контакти с АЗ, АСП, детски градини, доставчици на социални/ образователни/ обучителни/ здравни услуги и др. Предоставяне на подкрепа чрез „застъпничество“, съгласно Закона за социални услуги.

6. Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата.

7. Включване в обучения за професионална квалификация/преквалификация, предоставяне на „меки“ умения и обучения за придобиване на ключова компетентност:

  • КК 1 „Общуване на роден език“;
  • КК 4 „Дигитална компетентност“;
  • КК 5 „Умение за учене“;
  • КК 6 „Обществени и граждански компетентности“.

4. За какви разходи може да се кандидатства?

В съот-ветствие с разпоредбите на Регламент 2021/1057, Регламент 2021/1060 и Регламент 2018/1046. Допустимо е опростено отчитане на разходите в размер на 40% единна ставка.

5. Какъв е размерът на безвъзмездната финансова помощ по процедурата?

Общият размер на средствата по процедурата е 30 000 000 лв.

6. Какъв е размерът на безвъзмездната финансова помощ за конкретно предложение?

Финансовата помощ за одобрени предложения е в размер на 100% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.

  • Минимален размер на помощта за едно предложение: 50 000 лв. без ДДС
  • Максимален размер на помощта за едно предложение: 391 166 лв. без ДДС

Очакван прием: Юни – Август 2023 г.

Нови умения

ОТ ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027

1. Цел на процедурата:

Насърчаване на заетостта и развитието на умения. Насърчаване на ученето през целия живот, по-специално гъвкавите възможности за повишаване на квалификацията и за преквалификация за всички, като се вземат предвид предприемаческите и цифровите умения, по-доброто предвиждане на промените и изискванията за нови умения в зависимост от нуждите на пазара, улесняването на преходите в професионалното развитие и насърчаването на професионалната мобилност.

2. Кой може да кандидатства?

  • Кандидати физически и юридически лица, и техни обединения.
  • Кандидати, разполагащи с финансов капацитет.
  • Кандидати, разполагащи с оперативен капацитет за изпълнение на проектното предложение – да има опит в изпълнението на поне една от дейностите, включени в проектното предложение или има приключил поне един проект, финансиран със средства от ЕС, националния бюджет или други донори, в който е участвал в ролята на кандидат или партньор, посочен във формуляра за кандидатстване.
  • Кандидати, които са лица със самостоятелна правосубектност, което има право да осъществява дейност на територията на Република България и е търговец по смисъла на чл.1 от Търговския закон или да е еквивалентно лице на търговец по смисъла на Търговския закон, съгласно законодателството на държава-членка на Европейското икономическо пространство.
  • За да бъде допустима дадена организация като кандидат по процедурата следва организацията да е регистрирана в ТРРЮЛНЦ не по-късно от 30 септември на предходната финансова година (2023 г.).
  • Недопустими кандидати по настоящата процедура са всички бюджетни организации, разпоредители с държавен/общински бюджет.

ВАЖНО! Счетоводният баланс на новосъздадена през текущата 2023 година организация следва да е изготвен в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и да съдържа данни поне за 3 месеца, предхождащи датата на обявяване на процедурата.

ДОПУСТИМИ ЦЕЛЕВИ ГРУПИ:

Като целева група по проекта могат да бъдат включени само лица, които са заети в предприятието кандидат към момента на подаване на проектното предложение. По време на оценката на проектите, оценителната комисия ще използва порталът за електронни услуги на НАП за проверка на достоверността на представената от всеки кандидат информация по отношение броя на заетите при него лица, които ще бъдат включени като целева група в проекта му. В случай че при проверката на действащите трудови договори, регистрирани в НАП, се установи че кандидатът е завишил броя на заетите при него лица, включени като целева група по проекта, оценителната комисия може да извърши съответните корекции в проектното предложение (редукция на броя лица, редукция на разходите и др.), като при необходимост може да изиска пояснителна информация от кандидата.

3. За какви дейности може да се кандидатства?

3.1. Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. Всяко предвидено обучение трябва да съответства на необходимостта от такова от страна на работодателя, дейността на кандидата и да е в съответствие с индивидуалните характеристики на обучаващото се лице и спецификата на работното му място. Допустимо е провеждането на обучения в дистанционна, смесена или присъствена форма, като едно лице може да бъде включено само в едно обучение за придобиване или повишаване на професионална квалификация.

ВАЖНО! Професионалното обучение може да се провежда само от организации за професионално обучение, лицензирани от НАПОО: https://www.navet.government.bg/bg/registar-na-tsentrovete-za-profesiona/ и в съответствие с националното законодателство.

3.2. Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. Допустимо е едно лице да бъде включено в няколко специфични обучения, стига да не се превишава максимално допустимата стойност на безвъзмездната финансова помощ за един обучаем от 2 500 лв.

ВАЖНО! За целите на настоящата процедура, под „специфично обучение“ следва да се разбира обучение, което включва придобиване на знания и умения, пряко приложими към длъжността на работника в предприятието и попада извън обхвата на системата за професионално образование и обучение, и извън обхвата на обученията за придобиване на ключова компетентност.

3.3. Обучения за придобиване на „меки“ умения (в рамките на Ключова компетентност 2 – Многоезикова компетентност, Ключова компетентност 3 – Математическа компетентност и компетентност в областта на точните науки, технологиите и инженерството, Ключова компетентност 5 – Личностна компетентност, социална компетентност и компетентност за придобиване на умения за учене и Ключова компетентност 7 –  Предприемаческа компетентност). Едно лице от целевата група може да бъде включено само в едно обучение за придобиване на една от допустимите ключови компетентности.

ВАЖНО! Обучението за придобиване на ключови компетентности може да се провежда само от обучителни организации. Допустима по процедурата е и възможността  обучението да бъде извършено от самия кандидат, ако той отговаря на условията за обучителна организация.

3.4. Заетост на обучени по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я (устойчивост по проекта) – ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ДЕЙНОСТ! Кандидатът се задължава да запази заетостта за период от 6 месеца на поне 50 % от представителите на целевата група, които са завършили успешно участието си в приложимите дейности от 1 до 3 включително след приключването на всички обучения за конкретното лице.

ВАЖНО! Разходите за провеждане на обучения за придобиване или повишаване на професионална квалификация или за придобиване на професионална квалификация за част от професия и разходите за провеждане на обучения за придобиване на ключови компетентности се възстановяват под формата на единични разходи (стандартна таблица за единица продукт), съгласно чл. 53 (1), буква (б) от Регламент 2021/1060 г.

4. За какви разходи може да се кандидатства?

4.1. Разходи за провеждане на обучения за придобиване или повишаване на професионална квалификация или за придобиване на професионална квалификация за част от професия.

Допустимите общи разходи за провеждане на обучение, които включват безвъзмездната финансова помощ и стойността на собственото участие на кандидата за един обучаем за придобиване на професионална квалификация или за придобиване на професионална квалификация за част от професия са:

  • по първа квалификационна степен – не по-малко от 300 учебни часа – 660 лв.;
  • по втора квалификационна степен – не по-малко от 660 учебни часа – 1 320 лв.;
  • по трета квалификационна степен – не по-малко от 960 учебни часа – 1980 лв.;
  • част от професия по първа квалификационна степен – не по-малко от 200 учебни часа – 440 лв.;
  • част от професия по втора квалификационна степен – не по-малко от 300 учебни часа – 600 лв.;
  • част от професия по трета квалификационна степен – не по-малко от 600 учебни часа – 1 237 лв.

4.2. Разходи за провеждане на обучения за придобиване на „меки“ умения

4.2.1. Разходи за провеждане на обучения за придобиване на „меки“ умения

Допустимите общи разходи за провеждане на обучение, които включват безвъзмездната финансова помощ и стойността на собственото участие на кандидата са, както следва:

  • по ключова компетентност 2 „Многоезикова компетентност“ – не по-малко от 300 учебни часа за три нива на обучение – 900 лв. за трите нива;
  • по ключови компетентности 3 „Математическа компетентност и компетентност в областта на точните науките, технологиите и инженерството“, 5 „Личностна компетентност, социална компетентност и компетентност за придобиване на умения за учене“ и 7 „Предприемаческа компетентност“- не по-малко от 30 учебни часа – 140 лв.

4.2.2. Разходи за персонал на обучаващите за часовете, през които обучаващите участват в обучението – включва разходи за възнаграждение на преподавателите – брутна заплата и осигурителни вноски за сметка на работодателя;

4.2.3. Оперативни разходи на обучаващите и обучаваните, които са пряко свързани с проекта за обучение, като оригинални учебни материали и консумативи, пряко свързани с проекта за обучение и издаване на документи за завършено обучение, доколкото те се използват изключително за проекта за обучение;

4.2.4. Общи косвени разходи (административни разходи, наеми, режийни разходи) за часовете, през които обучаваните участват в обучението.

4.3. Разходи за специфични обучения

4.3.1. Разходи за провеждане на специфични обучения, свързани с работното място

Максимално допустимата стойност на безвъзмездна финансова помощ за едно лице, включено в специфично/и обучение/я не следва да надвишава 2 500 лв. При формиране на разходите за специфични обучения за конкретното работно място/работен процес следва да се включат единствено допустимите разходи, съгласно чл. 31, § 3 от Регламент (ЕС) № 651/2014, както следва:

  • разходи за персонал на обучаващите за часовете, през които обучаващите участват в обучението;
  • оперативни разходи на обучаващите и обучаваните, които са пряко свързани с проекта за обучение, като пътни разноски, разходи за настаняване, материали и консумативи, пряко свързани с проекта за обучение, амортизация на инструменти и оборудване, доколкото те се използват изключително за проекта за обучение;
  • разходи за консултантски услуги, свързани с проекта за обучение (допустими са разходи за разработване на програми свързани с обучението);
  • общи косвени разходи (административни разходи, наеми, режийни разходи) за часовете, през които обучаваните участват в обучението.

ВАЖНО! Недопустими по настоящата процедура са  разходи за обучения по професионална квалификация в следните професионални направления: 62 „Селско, горско и рибно стопанство” и 640 „Ветеринарна медицина” и обучения за повишаване на квалификацията, професионалните умения и компетенции на педагогическия персонал от системата на предучилищното, училищното и висшето образование.

5. Какъв е размерът на безвъзмездната финансова помощ по процедурата?

Общият размер на средствата по процедурата е 74 083 333 лв.

6. Какъв е размерът на безвъзмездната финансова помощ за конкретно предложение?

  • 70% за кандидати микро и  малки предприятия от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи;
  • 60% за кандидати средни предприятия от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи;
  • 50% за кандидати големи предприятия от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.

Минимален размер на помощта за едно предложение: 20 000 лв. без ДДС

Максимален размер на помощта за едно предложение: 5 867 400 лв. без ДДС

ВАЖНО! Интензитетът на помощта може да бъде увеличен (но не-повече от максималния интензитет на помощта до 70%) от допустимите разходи, при следните условия:

  • с 10 %, ако обучението се предлага на работещи с увреждания и/или работещи в неравностойно положение. В този случай, максималният интензитет на помощта за обучение на работещи с увреждания и/или работещи в неравностойно положение за големи предприятия не може да надхвърля 60%.
  • Максималният интензитет на помощта за обучение на работещи с увреждания или работещи в неравностойно положение за малки/микро и средни предприятия не може да надхвърля 70%.
  • Когато помощите се предоставят в сектора на морския транспорт, интензитетът на помощта може да бъде увеличен до 100 % от допустимите разходи, при условие че са изпълнени следните условия: – обучаващите се не са активни членове на екипажа, а част от извънщатния състав на борда на кораба И обучението се провежда на борда на кораби, вписани в регистрите на Европейския съюз

7. Какъв е срокът за изпълнение?

Общата продължителност на проекта не може да надвишава 18 месеца. Изпълнението на дейностите следва да приключи до 31.12.2026 г.

Краен срок за кандидатстване: 05.03.2025 г.

Устойчива заетост за хора в неравностойно положение

ОТ ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027

1. Цел на финансирането:

Осигуряване на нови работни места и устойчива заетост на лица в неравностойно положение, включително чрез адаптиране на работни места за хора с увреждания.

2. Кой може да кандидатства?

Работодатели.

3. За какви дейности може да се кандидатства?

1. Наемане на лица от це-левата група, както следва:

  • за лица в неравностойно положение, вкл. и тези, които ще извършват своите работни задължения в условия на надомна работа – до 12 м.
  • за лица с трайни увреждания – до 24 м.

2. Подкрепа на работното място чрез ментор, съгласно индивидуалните нужди на новонаетите лица от целевата група за период до 6 м.

3. Осигуряване на транспорт от и до работното място, в случай че лицето работи в населено място различно от местоживеенето му.

4. Адаптиране на работното място за лица с трайни увреждания – СМР, оборудване и обзавеждане.

ВАЖНО! За лицата, които извършват своите работни задължения в условия на надомна работа е допустимо единствено оборудване и обзавеждане на новото работно място.

ВАЖНО! СМР във връзка с адаптиране на работното място за лица с трайни увреждания е допустимо само в случай, че работното място е в обект на работодателя.

4. За какви разходи може да се кандидатства?

В съот-ветствие с разпоредбите на Регламент 2021/1057 и Регламент 2021/1060 и Регламент 2018/1046. Допустимо е опростено отчитане на разходи:

  • Разходи за възнаграждение на база МОД и допустими осигуровки за сметка на работо-дател;
  • Разходи за ментор;
  • Разходи за транспорт.

5. Какъв е размерът на безвъзмездната финансова помощ по процедурата?

Общият размер на средствата по процедурата е 100 000 000 лв.

6. Какъв е размерът на безвъзмездната финансова помощ за конкретно предложение?

Финансовата помощ за одобрени предложения е в размер на 100% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.

  • Минимален размер на помощта за едно предложение: 50 000 лв. без ДДС
  • Максимален размер на помощта за едно предложение: 391 166 лв. без ДДС

Очакван прием: Септември – Ноември 2023 г.

Адаптирана работна среда

от ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027

1. Цел на финансирането:

Предоставяне помощ на предприятията за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.

2. Кой може да кандидатства?

  • Кандидати физически и юридически лица, и техни обединения.
  • Кандидати, отговарящи на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013.
  • Кандидати, разполагащи с финансов капацитет.
  • Кандидати, разполагащи с оперативен капацитет за изпълнение на проектното предложение – Кандидатът има опит в изпълнението на поне една от дейностите, включени в проектното предложение или има приключил поне един проект, финансиран със средства от ЕС, националния бюджет или други донори, в който е участвал в ролята на кандидат или партньор, посочен във формуляра за кандидатстване.
  • Кандидати, които са лица със самостоятелна правосубектност, което има право да осъществява дейност на територията на Република България и е търговец по смисъла на чл. 1 от Търговския закон.

ВАЖНО! Счетоводният баланс на новосъздадена през текущата 2023 година организация следва да е изготвен в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и да съдържа данни поне за 3 месеца, предхождащи датата на обявяване на процедурата.

Допустими целеви групи

Като целева група по проекта могат да бъдат включени само лица, които са заети в предприятието кандидат към момента на подаване на проектното предложение. По време на оценката на проектите, оценителната комисия ще използва порталът за електронни услуги на НАП за проверка на достоверността на представената от всеки кандидат информация по отношение броя на заетите при него лица, които ще бъдат включени като целева група в проекта му. В случай че при проверката на действащите трудови договори, регистрирани в НАП, се установи че кандидатът е завишил броя на заетите при него лица, включени като целева група по проекта, оценителната комисия може да извърши съответните корекции в проектното предложение (редукция на броя лица, редукция на разходите и др.), като при необходимост може да изиска пояснителна информация от кандидата.

ВАЖНО! По настоящата процедура партньорството не е допустимо!

3. За какви дейности може да се кандидатства?

1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. (задължителна дейност).

2) Осигуряване на превенция и профилактика на “бърнаут“ на работното място и „ефекти от Covid пандемията върху менталното здраве“ – психологична подкрепа.

3) Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло.

4) Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.

5) Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.

Важно! С цел постигане в пълнота на заложените цели на процедурата е допустимо закупуването на оборудване и обзавеждане за изпълнението на Дейност 4 и Дейност 5.

4. За какви разходи може да се кандидатства?

РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ

  • Разходи за разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. (Дейност 1). Максимален допустим размер на разходите за дейността – до 200 лв. на участващо в дейността лице от целевата група, но не повече от 20 000.00 лв. общо за цялата дейност.
  • Разходи за осигуряване на превенция и профилактика на “бърнаут“ на работното място и „ефекти от Covid пандемията върху менталното здраве“- психологическа подкрепа. (дейност 2). Максимален допустим размер на разходите за дейността – до 200 лв. на участващо в дейността лице от целевата група, но не повече от 20 000.00 лв. общо за цялата дейност.

РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛИ

  • Разходи за закупуване на ЛПС и специално работно облекло, необходими за осъществяване на Дейност 3 „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло“.

РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ

  • Разходи за закупуване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд, необходими за осъществяване на Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“.
  • Разходи за обзавеждане и оборудване, необходимо за осъществяването на Дейност 5 „Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. Допустимо е да се закупи оборудване, необходимо за обзавеждане на помещения/места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията, както и за прилежащите им санитарно-хигиенни помещения (бани, тоалетни и помещения за преобличане). Допустимо е закупуването на фургон, който е преместваем и не е моторно превозно средство с двигател, който да осигурява подходящи условия на работниците за отдих, хранене и преобличане.
  • Допустими са разходи за застраховка на придобитото обзавеждане и оборудване за осъществяването на Дейност 5 „Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.“

РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО МОНТАЖНИ РАБОТИ

  • Ремонт – основен или текущ, съгласно посоченото в дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“ и дейност 5 „Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.“.
  • Разходи за СМР за модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд, необходими за осъществяване на Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“.
  • Разходи за СМР на помещенията, свързани с изпълнението на Дейност 5 „Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.“.
  • Разходите за СМР са допустими в размер до 15% от преките разходи.

ВАЖНО! По процедурата се финансират само разходи за извършване на СМР. Не са допустими разходи за проектиране, авторски контрол, инвеститорски контрол, независим строителен надзор, както и такси за разрешение за строеж и/или разрешение за ползване, въвеждане в експлоатация.

ЕДИННА СТАВКА

  • Единната ставка за покриване на непреките разходи е в размер на точно 10 на сто от допустимите преки разходи по проекта.

5. Какъв е размерът на безвъзмездната финансова помощ по процедурата?

Общият размер на средствата по процедурата е 100 000 000 лв.

6. Какъв е размерът на безвъзмездната финансова помощ за конкретно предложение?

Финансовата помощ за одобрени предложения е в размер на:

  • 100% за кандидати микро, малки и средни предприятия от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи;
  • 80% за кандидати големи предприятия от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.
  • Минимален размер на помощта за едно предложение: 50 000 лв. без ДДС
  • Максимален размер на помощта за едно предложение: 391 166 лв. без ДДС

7. Какъв е срокът за изпълнение?

Общата продължителност на проекта не може да надвишава 18 месеца. Изпълнението на дейностите следва да приключи до 31.12.2027 г.

8. Какви са критериите за оценка?

РАЗДЕЛ

БРОЙ ТОЧКИ

1. ЦЕЛИ  

Максимален брой точки за раздела – 10

Обоснована е връзката между целите на проекта и идентифицираните проблеми и нужди на целевата група по проекта

Точки – 10

Посочени са целите на проекта, но не е обоснована взаимовръзката между тях  и идентифицираните проблеми и нужди на целевата група по проекта

Точки – 5

Посочени са единствено целите на проекта

Точки – 3

2. ЦЕЛЕВИ ГРУПИ

Праг за раздела – 3

Максимален брой точки за раздела – 15

2.1. Посочен е общият брой на представителите на целевата група, които ще участват в проекта и няма разминаване в броя им в различните секции на формуляра за кандидатстване, включително по отношение на целевата стойност на индикатора.

В случай че е изисквана пояснителна информация относно целевата стойност на индикатора и информацията в останалите части от проекта, критерият се счита за неизпълнен.

 

Точки – 5

Критерият не е изпълнен

Точки – 0

2.2. Посочени са конкретните характеристики на целевата група в съответствие с изискванията, посочени в Условията за кандидатстване (УК). Когато целевата група включва различни категории служители, са посочени конкретни характеристики за всяка категория.

Точки – 5

Критерият е изпълнен частично

Точки – 3

Критерият не е изпълнен

Точки 0

2.3. Проблемите и нуждите на целевата група са идентифицирани.

Обосновано е по какъв начин заложените дейности отговарят на нуждите на целевата група по проекта и ще разрешат идентифицираните проблеми.

Точки – 5

Критерият е изпълнен частично – направена е обосновка само за част от дейностите

Точки – 3

Критерият не е изпълнен

Точки – 0

3. ДЕЙНОСТИ

Праг за раздела – 10

Максимален брой точки за раздела – 50

3.1. В проектното предложение не се съдържат недопустими дейности.

Точки – 5

В случай че проектното предложение съдържа дори 1 недопустима дейност, критерият се счита за неизпълнен. Недопустимата/ите дейност/и се отстраняват заедно с предвидените за тях разходи.

Точки – 0

3.2. Всяка от дейностите е подробно описана и е обоснована необходимостта от нейното изпълнение, съгласно изискванията в УК и указанията за попълване на формуляра.

 Точки – 15

Само една от дейностите не е подробно описана и не е обоснована необходимостта от нейното изпълнение

Точки – 7

Две или повече дейности не са подробно описани и не е обоснована необходимостта от тяхното изпълнение

Точки – 3

Нито една от дейностите не е подробно описана и  обоснована

Точки – 0

3.3. Времевият обхват на всяка дейност е реалистичен – предвиден е адекватен времеви ресурс за подготовка и изпълнение на дейностите.

 Точки – 5

Критерият е изпълнен частично

Точки – 3

Критерият не е изпълнен

Точки – 0

3.4. Има логическа последователност в изпълнението на дейностите. Налице е логическа връзка между планираните дейности и очакваните от кандидата резултати.

 Точки – 5

Критерият е изпълнен частично

Точки – 3

Критерият не е изпълнен

Точки – 0

3.5. Изпълнени са изискванията на УК и Указанията за попълване на формуляра за кандидатстване при описание на дейностите:

3.5.1. Етапите за изпълнение на Дейност 1 са посочени  във формуляра за кандидатстване, така както са посочени в Условията за кандидатстване;

3.5.2. В описанието на Дейност 3  е обоснована нуждата от подмяна и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС и/или специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица (приложимо ако кандидатът предвижда да изпълни тази дейност);

3.5.3 Кандидатът е представил необходимата за оценката информация в Приложение V – Информация за ЛПС, съгласно дадените в УК указания;

3.5.4. Ако Дейност 4 е включена в проектното предложение, кандидатът е посочил точно каква модернизация и/или реконструкция ще бъде извършена, ясно е описал състоянието на предприятието/обекта към момента на кандидатстване, както и конкретният ефект, до който ще доведе планираната модернизация/реконструкция, и е посочил как предвидените за осигуряване средства за колективна защита ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица.

3.5.5. Ако Дейност 4 е включена в проектното предложение, не са предвидени за закупуване  машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на производствената дейност на предприятието;

3.5.6. Ако Дейност 5 е включена в проектното предложение, кандидатът е обосновал избора на включените в проекта социални придобивки;

3.5.7. Ако Дейност 5 е включена в проектното предложение и се предвижда текущ и/или основен ремонт, кандидатът е представил аргументация за ремонта, съдържаща вид на ремонта, описание и размер на помещението и др.

 

Точки – 20

Не е изпълнено едно от приложимите изисквания (от 3.5.1. до 3.5.7)

Точки – 10

Не са изпълнени две или повече изисквания (от 3.5.1. до 3.5.7)

Точки – 5

Критерият не е изпълнен

Точки – 0

4. РАЗХОДИ

Праг за раздела – 5

Максимален брой точки за раздела – 25

4.1. Налице е съответствие и логическа връзка между заложените разходи и предвидените за изпълнение дейности

 Точки – 2

4.2. Заложените в проекта разходи са обосновани, в т.ч. и по отношение на заложените количества.

Точки – 6

4.3. Стойностите са в съответствие с представени документи (оферти, принт скрийн и др.), доказващи, че отговарят на изискването за ефективност, ефикасност и икономичност.

В случай че е изискана допълнителна информация, относно приложимите документи, доказващи, че разходите отговарят на изискването за ефективност, ефикасност и икономичност на разходите, този критерий се счита за неизпълнен.

 

Точки – 4

4.4. Спазени са изискванията на УК и Указанията за попълване на формуляра за кандидатстване за разработване на бюджета на проекта и разписване на разходите:

4.4.1. Спазени са изискванията, посочени в Указанията за попълване на формуляра за кандидатстване, за обвързване на дейностите по проекта с конкретен бюджетен ред, на секция 6 „Бюджет“;

4.4.2. Секция „Бюджет“, секция „Финансова информация – кодове по измерения“ и секция „Финансова информация – източници на финансиране“ са попълнени правилно, съгласно изискванията в Указанията за попълване на ФК;

4.4.3. Спазен е форматът на бюджета и не са добавени нови видове разходи;

4.4.4. Заложените ограничения на разходите по Дейност 1 и Дейност 2 са спазени при формиране на бюджета;

4.4.5. Разходите за СМР са до 15% от планираните преки разходи по проекта;

4.4.6. Разходите за „Единна ставка“ са точно 10% от преките разходи по проекта.

 

Точки – 10

Не е изпълнено едно от приложимите изисквания – от 4.4.2 до 4.4.6

Ако критерий 4.4.1. не е изпълнен се присъждат 0 точки!

Точки – 7

Не са изпълнени две или повече изисквания – от 4.4.2 до 4.4.6

Ако критерий 4.4.1. не е изпълнен се присъждат 0 точки!

Точки – 3

Критерият не е изпълнен

Ако критерий 4.4.1. не е изпълнен се присъждат 0 точки!

Точки – 0

4.5. В проектното предложение не са заложени недопустими разходи, както и дублиране на разходи.

В случай че са заложени недопустими разходи, съгласно изискванията за допустимост на разходите, посочени в УК, то тези разходи ще бъдат редуцирани.

В случай че е изискана допълнителна информация, за да се прецени дали даден разход е недопустим или има дублиране на разходите, този критерий ще се счита за неизпълнен.

 

Точки – 3

Краен срок за кандидатстване: 17 часа на 05 януари 2024 г.