ДИВЕРСИФИКАЦИЯ И АДАПТИРАНЕ НА МИКРО, МАЛКИ И СРЕДНИ ПРЕДПРИЯТИЯ КЪМ ИКОНОМИЧЕСКИЯ ПРЕХОД (МОДЕРНИЗАЦИЯ НА ПРЕДПРИЯТИЯ ОТ ВЪГЛИЩНИТЕ РАЙОНИ)

Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027

1. Цел на процедурата:

Предоставяне на подкрепа за МСП включително стартиращи предприятия в областите Перник, Кюстендил и Стара Загора с цел осигуряване на адекватна и ефективна подкрепа на местната икономика в процеса на преход към климатична неутралност.

2. Кой може да кандидатства?

1/ Търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите.

2/ Отговарят на изискванията за микро (персонал от 0 до 9 души), малко (персонал от 10 до 49 души) или средно предприятие (персонал от 50 до 249 души).

3/ Съществуващи предприятия (регистрирани преди повече от 2 години от датата на кандидатстване) – да са реализирали общо за 2021, 2022 и 2023 г. нетни приходи от продажби, както следва:

  • микро предприятие ≥ 100 000 лева.
  • малко предприятие ≥ 250 000 лева.
  • средно предприятие ≥ 800 000 лева.

4/ Новообразувано предприятие (регистрирани преди не повече от 2 години от датата на кандидатстване) – да са предвидили в своя бизнес план нетни приходи от продажби за период от три финансови години, както следва:

  • микро предприятие ≥ 100 000 лева.
  • малко предприятие ≥ 250 000 лева.
  • средно предприятие ≥ 800 000 лева.

Териториален обхват: Дейностите по проекта трябва да се изпълняват на територията на следните общини:

1/ Област Перник – общините Брезник, Земен, Ковачевци, Перник, Радомир и Трън.

2/ Област Кюстендил – общините Бобов дол, Бобошево, Дупница, Кочериново, Кюстендил, Невестино, Рила, Сапарева баня и Трекляно.

3/ Област Стара Загора – общините Братя Даскалови, Гурково, Гълъбово, Казанлък, Мъглиж, Николаево, Опан, Павел баня, Раднево, Стара Загора и Чирпан.

4/ Общините Нова Загора, Ямбол, Симеоновград, Харманли, Тополовград, Димитровград, Хасково, Елхово, Сливен и Тунджа.

3. За какви разходи може да се кандидатства?

  • Разходи за придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи (ДМА);
  • Разходи за създаване/придобиване на специализиран софтуер за производствения процес, представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА);
  • Разходи за строително-монтажни дейности (СМР), свързани с инвестиции за диверсификация на МСП, вкл. съпътстващи на СМР разходи (авторски надзор, строителен надзор, въвеждане в експлоатация и др.);
  • Разходи за наем на работни помещения до 10% от общите допустими разходите по проекта;
  • Разходи за покупка на земя, при спазване на изискванията на чл. 64 от Регламент 1060/2021 – до 10% от общите допустими разходите по проекта;
  • Разходи за услуги, необходими за разработване на нови продукти/услуги – до 20% от общите допустими разходите по проекта. Разходите за услуги, могат да включват: изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на продукти (стоки и/или услуги); разработване на технологии за производство на стоки и/или предоставяне на услуги; изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на пазара на предприемачески идеи на продукти (стоки и/или услуги); защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ.
  • Разходи за обучение на служителите на кандидата, във връзка с направената инвестиция по проекта.
  • Разходи за изграждане и развитие на партньорства и насърчаване трансфера на знания и умения, подкрепа на дейности за промотиране и разширяване дейността на предприятията, вкл. за участие в събития.
  • Разходи за техническа помощ в подкрепа на стартиращи предприятия – правни, административни, маркетингови, за бизнес планиране, финансови, за продуктов дизайн и др.;
  • други разходи, свързани с допустимите дейности по процедурата които съответстват на избрания режим на помощ.

4. Какъв е размерът на безвъзмездната финансова помощ?

Минимален размер на помощта: 50 000 лв.

Максимален размер на помощта:

  • 500 000 лв. за микро и малки предприятия.
  • 1 000 000 лв. за средни предприятия.

Процент на финансиране: от 70 до 100% в зависимост от избрания режим на помощ.

Общ бюджет на процедурата: 250 000 000 лева.

5. Какъв е срокът за изпълнение на проекта?

Максимален срок за изпълнение на проектното предложение: 24 месеца.

6. Кой ще получи приоритет?

ПРИОРИТЕНИ НАПРАВЛЕНИЯ:

  • Тематична област „Информатика и Информационни и комуникационни технологии (ИКТ)“ (за област Стара Загора)
  • Тематична област „Мехатроника и микроелектроника”; (за област Стара Загора)
  • Тематична област „Индустрия за здравословен живот, биоикономика и биотехнологии“ (за области Перник и Кюстендил)
  • Тематична област „Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии“ (за области Перник и Кюстендил)
  • Тематична област „Чисти технологии, кръгова и нисковъглеродна икономика“ (за всички области)

ВАЖНО! За дейности, свързани със закупуване на ДМА и/или ДНА към проектното предложение се предоставя Техническа спецификация на предвидените ДМА и/или ДНА– попълнена по образец.

ВАЖНО! За дейности, свързани със строително-монтажни работи (СМР) следва да се предостави количествено-стойностна сметка на предвидените СМР.

Критерии за оценка на качеството

Макс. брой точки

1.  Пазарна приложимост на предприемаческата идея

10

1.1. Анализ на пазара, в рамките на който ще се реализират продуктите и/или услугите:

– Пазара, в рамките на който ще се реализират продуктите и/или услугите е конкретно идентифициран и описан;

– Представена е конкретна информация за потенциала за развитие на съответния пазар;

– Описана е динамиката на навлизане на нови продукти на съответния пазар и други ключови пазарни характеристики, които биха оказали влияние върху реализацията на предприемаческата идея.

Изпълнени са 3 от гореописаните изисквания.

10

Изпълнени са 2 от гореописаните изисквания.

5

Изпълнено е 1 от гореописаните изисквания.

3

Критерият не е изпълнен.

0

2. Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби

25

2.1. В случай на съществуващо предприятия Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби > 50% от размера на заявената БФП по проекта за периода N – N+2.

25

2.2. В случай на съществуващо предприятия Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби > 20% ≤ 50% от размера на заявената БФП по проекта за периода N – N+2.

20

2.3. В случай на съществуващо предприятия

Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби > 10 % ≤ 20% от размера на заявената БФП по проекта за периода N – N+2.

15

2.4. В случай на съществуващо предприятия

Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби > 5 ≤ 10% от размера на заявената БФП по проекта за периода N – N+2.

10

2.4. В случай на съществуващо предприятия

Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби >2 ≤ 5% от размера на заявената БФП по проекта за периода N – N+2.

5

2.5. В случай на съществуващо предприятия Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби ≤ 2 от размера на заявената БФП по проекта за периода N – N+2.

0

2.6. В случай на новосъздадено предприятие

Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби > 25% от размера на заявената БФП по проекта за периода N – N+2.

25

2.7. В случай на новосъздадено предприятие

Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби > 15% ≤ 25% от размера на заявената БФП по проекта за периода N – N+2.

20

2.8. В случай на новосъздадено предприятие

Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби > 10% ≤ 15% от размера на заявената БФП по проекта за периода N – N+2.

15

2.9. В случай на новосъздадено предприятие

Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби > 5 ≤ 10% от размера на заявената БФП по проекта за периода N – N+2.

10

2.10. В случай на новосъздадено предприятие

Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби >2 ≤ 5% от размера на заявената БФП по проекта за периода N – N+2.

5

2.11. В случай на новосъздадено предприятие

Кандидатът ще реализира общо нетни приходи от продажби ≤ 2 от размера на заявената БФП по проекта за периода N – N+2.

0

3.Професионален опит на кандидата в областта на предприемаческата идея

15

Представляващият кандидата притежава > 2 години професионален опит в областта на производството/предлагането на съответния продукт/услуга и е описана логическата свързаност между професионалния опит и новите икономически дейности на предприятието (производството/предлагането на съответния продукт/услуга).

15

Представляващият кандидата притежава > 1 година ≤ 2 години професионален опит в областта на производството/ предлагането на съответния продукт/ услуга и е описана логическата свързаност между професионалния опит и новите икономически дейности на предприятието (производството/предлагането на съответния продукт/услуга).

10

Представляващият кандидата притежава ≤ 1 година професионален опит в областта на производството/ предлагането на съответния продукт/ услуга и е описана логическата свързаност между професионалния опит и новите икономически дейности на предприятието (производството/предлагането на съответния продукт/услуга).

5

Представляващият кандидата не притежава професионален опит в областта на производството/ предлагането на съответния продукт/ услуга и е описана логическата свързаност между професионалния опит и новите икономически дейности на предприятието (производството/предлагането на съответния продукт/услуга).

0

4.Заетост в резултат от реализацията на новите икономически дейности на предприятието (производството/ предлагането на съответния продукт/ услуга).

20

4.1.В случай на микро и малко предприятие: В резултат от изпълнението на проекта ще се осигури заетост на повече от 2 лица.

20

4.1.В случай на микро и малко предприятие: В резултат от изпълнението на проекта ще се осигури заетост на до 2 лица, включително.

10

4.1.В случай на микро и малко предприятие: В резултат от изпълнението на проекта няма да се осигури заетост.

0

4.2.В случай на средно предприятие: В резултат от изпълнението на проекта ще се осигури заетост на повече от 10 лица.

20

4.2.В случай на средно предприятие: В резултат от изпълнението на проекта ще се осигури заетост на до 10 лица, включително.

10

4.2.В случай на средно предприятие: В резултат от изпълнението на проекта няма да се осигури заетост.

0

5.Приоритизация/ допълнителни точки

20

Проектът е свързан с производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (Възобновяемите енергийни източници като вятърната, слънчевата, водноелектрическата енергия, геотермалната енергия, биомаса и биогорива)

5

Проектът е свързан с безотпадни технологии и методи за включване на отпадъчни продукти и материали от производства в други производства и услуги.

5

Проектът предвижда наемането на работници от секторите на въгледобива и производството на енергия

10

Максимален брой точки:

70 + 20 допълнителни точки

Краен срок за кандидатстване: 15.05.2025 г. 18:00 ч.

ОЧАКВА СЕ ПРИЕМ ЗА ЗАРЯДНА ИНФРАСТРУКТУРА ЗА ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ПО ПЪТИЩАТА

КОЙ МОЖЕ ДА КАНДИДАТСТВА?

  • Български фирми, регистрирани по Търговския закон

ЗА КАКВИ ДЕЙНОСТИ МОЖЕ ДА СЕ КАНДИДАТСТВА?

Финансира се изграждането на публично достъпни зарядни центрове за:

 👉 Лекотоварни електрически превозни средства:

  •  по протежение на основната пътна Трансевропейска мрежа (TEN-T), с изходна мощност от най-малко 600 kW и включващи поне две зарядни точки с индивидуална мощност от най-малко 150 kW;
  • по протежение на широкообхватната пътна Трансевропейска мрежа, с изходна мощност от най-малко 300 kW и включващи поне две зарядни точки с индивидуална мощност от най-малко 150 kW;

 👉 Тежкотоварни електрически превозни средства:

  • по протежение на основната пътна Трансевропейска транспортна мрежа, осигуряващи изходна мощност от най-малко 2 800 kW и включващи поне две зарядни точки с индивидуална изходна мощност най-малко 350 kW;
  • по протежение на широкообхватната пътна Трансевропейска транспортна мрежа, осигуряващи изходна мощност от най-малко 1 400 kW и включващи поне една зарядна точка с индивидуална изходна мощност най-малко 350 kW.

ВАЖНО

Зарядни станции ще могат да се изграждат на територията на цяла България, с изключение на областите Благоевград, Кюстендил, Перник, Софийска и София.

Всички зарядни станции, предвидени за изграждане по протежение на пътната трансевропейска транспортна мрежа, следва да бъдат разположени по нея или на разстояние по шосе до 3 километра от най-близкия изход на даден път, който е част от трансевропейската транспортна мрежа.

На етап подаване на проектно предложение ще се изисква техническа документация, вкл. схема за поставяне, технически проект за включване в съществуващата пътна или улична инфраструктура, съгласуван със съотв. администрация, проект за включване в електропреносната мрежа и предварително съгласуване с оператор и др.

ЗА КАКВИ РАЗХОДИ МОЖЕ ДА СЕ КАНДИДАТСТВА?

  • разходи за закупуване, доставка и монтаж на зарядни станции за леки и/или тежкотоварни електрически превозни средства, включително модернизация или разширяване на съществуващи станции с по-мощни;
  •  разходи за свързаното със зарядната инфраструктура техническо оборудване, както и разходи за инсталиране или модернизиране на електрически или други компоненти, включително електрически кабели и силови трансформатори, които са необходими за свързване към мрежата или към местна единица за производство или съхранение на електроенергия;
  •  разходи за строителни работи, разходи за адаптация на земя или път, инсталационни разходи и разходи за получаване на необходимите разрешителни;
  •  инвестиционни разходи за производство на място на електроенергия от възобновяеми източници и инвестиционни разходи на батерии за съхранение, свързани със съхранението на електроенергия от възобновяеми източници (с капацитет на инсталацията, който не надвишава максималната обявена изходна мощност на инфраструктурата за зареждане с електроенергия към която инсталацията е свързана).

КАКЪВ Е СРОКЪТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ?

Проектите ще трябва да се изпълнят в рамките на 30 месеца, а крайната дата за извършване на разходите ще е 31.12.2029 г.

КАКЪВ Е РАЗМЕРЪТ НА БЕЗВЪЗМЕЗДНАТА ФИНАНСОВА ПОМОЩ ЗА КОНКРЕТНО ПРЕДЛОЖЕНИЕ?

Безвъзмездната помощ за един проект: максимум 500 0000 лв.

👉 55% за средни предприятия.

👉 65% за микро и малки предприятия.

Общ бюджет: 10 000 000 лв.

  Очакван прием: 18.11.2024 г.

Обявиха за обществено обсъждане най-очакваната процедура за изграждане на нови ВЕИ

Обявиха за обществено обсъждане най-очакваната процедура за „Изграждане на нови ВЕИ за собствено потребление в комбинация с локални съоръжения за съхранение на енергия в предприятията” по Програмата за икономическа трансформация към Националния план за възстановяване и устойчивост.Обявиха за обществено обсъждане най-очакваната процедура за изграждане на нови ВЕИ

Допустими кандидати:

  • търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите;
  • регистрирани не по-късно от 31.12.2019 г.;
  • -микро-, малки и средни предприятия по смисъла на чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия

или

  • малки дружества със средна пазарна капитализация (до 499 служители) и дружества със средна пазарна капитализация (до 1500 служители).

ВАЖНО! Кандидатите трябва да са реализирали нетни приходи от продажби за 2021 финансова година в зависимост от категорията на предприятието – кандидат, както следва:

  • Микро предприятие ≥ 80 000 лева;
  • Малко предприятие ≥ 187 000 лева;
  • Средно предприятие, малко дружество със средна пазарна капитализация или дружество със средна пазарна капитализация ≥ 750 000 лева;
  • да са заявили подкрепа за основната си икономическа дейност съгласно Класификацията на икономическите дейности – КИД-2008.

Недопустими кандидати:

  • сектор А  „Селско, горско и рибно стопанство“
  • сектор D “Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива“
  • сектор K „Финансови и застрахователни дейности“
  • микропредприятия на територията на селски райони
  • предприятия, чиято основна икономическа дейност е в областта на преработката и/или маркетинга на горски продукти
  • предприятия, чиято основна икономическа дейност съгласно КИД 2008 попада в Сектор С „Преработваща промишленост“
  • раздел 10 „Производство на хранителни продукти” и раздел 11 „Производство на напитки”, както следва:
  •  10.1 „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
  • 10.2 „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
  • 10.3 „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
  • 10.4 „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
  • 10.5 „Производство на мляко и млечни продукти”;
  • 10.6 „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
  • 10.81 „Производство на захар”;
  • 10.83 „Преработка на кафе и чай”;
  • 10.84 „Производство на хранителни подправки и овкусители“;
  • 10.91 „Производство на готови храни за животни”;
  • 11.02 „Производство на вина от грозде”;
  • 11.03 „Производство на други ферментирали напитки”;
  • 11.06 „Производство на малц”.

Допустими дейности:

Изграждане на нови фотоволтаични инсталации до 1 MW за производство на енергия от възобновяеми източници за собствено потребление в комбинация с локални съоръжения за съхранение на енергия (батерии).

Максимален интензитет на безвъзмездното финансиране:

В зависимост от категорията на предприятието и мястото на изпълнение на инвестицията:

  • Микро и малки предприятия – 50%
  • Средни предприятия, извън Югозападен район – 50%
  • Средни предприятия, в Югозападен район – 45%
  • Малки дружества със средна пазарна капитализация и дружества със средна пазарна капитализация, извън Югозападен район – 45%
  • Малки дружества със средна пазарна капитализация и дружества със средна пазарна капитализация, в Югозападен район – 35%

Общ размер на безвъзмездното финансиране по процедурата: 200 000 000 лева (102 258 376,24 евро).

Минималният размер на заявеното безвъзмездно финансиране по индивидуалните предложения е 100 000 лева, а максималният – 1 000 000 лева.

ВАЖНО! В допълнение, максималният размер на заявеното безвъзмездно финансиране за индивидуално предложение за изпълнение на инвестиция НЕ следва да надвишава:

  • за микропредприятия: 100% от реализираните от кандидата средногодишни нетни приходи от продажби за тригодишния период 2019 г., 2020 г. и 2021 г.
  • за малки предприятия: 60% от реализираните от кандидата средногодишни нетни приходи от продажби за тригодишния период 2019 г., 2020 г. и 2021 г.
  • за средни предприятия, малки дружества със средна пазарна капитализация и дружества със средна пазарна капитализация: 25% от реализираните от кандидата средногодишни нетни приходи от продажби за тригодишния период 2019 г., 2020 г. и 2021 г.

Още подробна информация по темата можете да следите тук!

За консултация и подготовка на проектни предложения, може да свързвате с нашият екип от експерти на следните контакти:

office@humanconsulting.bg

0899925749

Приемът по подмярка 6.1 „СТАРТОВА ПОМОЩ ЗА МЛАДИ ЗЕМЕДЕЛСКИ СТОПАНИ“ започна

Приемът по подмярка 6.1 „СТАРТОВА ПОМОЩ ЗА МЛАДИ ЗЕМЕДЕЛСКИ СТОПАНИ“ започна

Проектни предложения ще се приемат до 06.01.2023 г.

От 01.11.2022 г. е отворен приемът на проекти по подмярка 6.1 „СТАРТОВА ПОМОЩ ЗА МЛАДИ ЗЕМЕДЕЛСКИ СТОПАНИ“. Бюджетът на процедурата е 15 500 000 евро.Приемът по подмярка 6.1 „СТАРТОВА ПОМОЩ ЗА МЛАДИ ЗЕМЕДЕЛСКИ СТОПАНИ“ започна

Максималният размер на субсидията за един земеделски стопанин е 25 000 евро, а получаването им е 12 500 евро след одобрение на проекта и 12 500 евро само при коректно изпълнение на всички заложени в бизнес плана дейности. Младите земеделци трябва да имат предвид, че срокът от първата регистрация като земеделски стопанин, изискуем за участие в приема, е 24 месеца.

Помощта по тази мярка ще се предоставя на млади земеделски производители на възраст до 40 години включително към момента на подаване на заявлението, които притежават съответни професионални умения и компетенции. Младият земеделски производител се счита за такъв, когато установява за пръв път земеделско стопанство в качеството си на ръководител на стопанството.

Заложени са следните критерии за подбор на проектните предложения:

  • Кандидати с образование в областта на селското стопанство;
  • Проекти осигуряващи устойчиво развитие на земеделското стопанство;
  • Проекти за дейности, които се изпълняват в чувствителни сектори;
  • Проекти свързани с производството на биологично сертифицирани селскостопански продукти;
  • Проекти, които допринасят за устойчиво и цифрово икономическо възстановяване;
  • Проекти, чрез които се създава устойчива заетост.

Помощта се отпуска за реализация на дейности за развитие на стопанства на млади земеделски стопани.

Подробна информация за процедурата може да намерите тук.
За консултация и подготовка на вашите проектни предложения, можете да свързвате с нас на:
office@humanconsulting.bg

Предстои прием на проекти по енергийно обновяване на сгради

Процедура „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на сгради в сферата на производството, търговията и услугите, както и сгради от сектор туризъм“ е обявена за обществено обсъждане до 25.09.2022 г. Очаква се приемът на проектни предложения да стартира в началото на месец октомври.
Допустими кандидати по процедурата ще бъдат:Предстои прием на проекти по енергийно обновяване на сгради
  • търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите
  • микро, малки и средни предприятия
  • големи предприятия
Размер на финансирането:
Минимален размер на заявеното безвъзмездно финансиране на предприятие: 100 000 лева
Максимален размер на заявеното безвъзмездно финансиране на предприятие:
  • Микро предприятия: 300 000 лева
  • Mалки предприятия: 500 000 лева
  • Средни предприятия: 750 000 лева
  • Големи предприятия: 2 500 000 лева
Допустими дейности:
  • мерки за ЕЕ
  • мерки за ВЕИ
  • всички съпъстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките
Подробна информация за процедурата може да намерите тук.
За консултация и подготовка на вашите проектни предложения, можете да свързвате с нас на:
office@humanconsulting.bg

Стартира прием по схемата за изграждане на кланични пунктове

От 20 юни животновъдите могат да кандидатстват за подпомагане по схемата за държавна помощ „Инвестиции за

Стартира прием по схемата за изграждане на кланични пунктовеизграждане на кланични пунктове“. Документи ще се приемат до 20 юли 2022 г. в Областните дирекции на ДФ „Земеделие“ по място на осъществяване на дейността по проекта.

По схемата се възстановяват до 50% от извършените разходи за инвестиции, като максималният размер на помощта е до 90 000 лева. Подпомагането се предоставя за покриване на част от разходите за изграждане на стационарни кланични пунктове и/или за закупуване на мобилни такива за добив и/или транжиране на месо от собствени едри преживни животни и/или дребни преживни животни. Средствата ще се изплащат по банкова сметка на кандидата след доказване на изпълнението на инвестицията.

Допустими за кандидатстване по схемата са земеделски стопани, регистрирани по реда на Наредба № 3 от 29 януари 1999 г. за период от най-малко 3 (три) години назад, считано от датата на кандидатстване, с дейност по отглеждане на ЕПЖ и/или ДПЖ, както и организации и групи производители, признати със заповед на министъра на земеделието.

Източник: dfz.bg

Обявяват прием на проекти за инвестиции в мини мандри

От 20.06.2022 г. до 20.07.2022 г. животновъдите могат да кандидатстват за подпомагане по схема за държавна помощОбявяват прием на проекти за инвестиции в мини мандри „Инвестиции за закупуване или изграждане на обекти за преработка и/или обработка на сурово мляко“. Документи ще се приемат в Областните дирекции на Държавен фонд „Земеделие“ по място на осъществяване на дейността по проекта, обявиха от Държавен фонд „Земеделие“.

Размерът на субсидията по схемата ще бъде до 50% от извършените разходи за инвестиции, а максималният размер на помощта – до 60 000 лева. Подпомагането се предоставя за покриване на част от разходите за изграждане на обекти за преработка и/или обработка на сурово мляко с необходимото оборудване (мини мандри) или закупуване на временни обекти за търговия на дребно за преработка и/или обработка на сурово мляко с необходимото оборудване (преместваеми модулни обекти, които могат да се транспортират). Средствата ще се изплащат по банкова сметка на кандидата след доказване на изпълнението на инвестицията.

Определеният бюджет на помощта е 1 млн. лева, който ще се разпределя до изчерпването му по реда на кандидатстване. Допустими кандидати по схемата са земеделски стопани, регистрирани по реда на Наредба № 3 от 29 януари 1999 г. за период от най-малко 3 (три) години назад, считано от датата на кандидатстване, с дейност, свързана с млечно животновъдство, както и организации и групи производители, признати със заповед на министъра на земеделието.

Източник: dfz.bg

Стартира нов целеви прием по подмярка 4.2

На 17.05.2022 г. стартира допълнителен целеви прием на проектни предложения с инвестиционна стойност до 300 000 евро по подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“ от Програма за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г.Стартира нов целеви прием по подмярка 4.2

Общият бюджет, предвиден по процедурата е в размер на 39 116 000 лв., като минималният размер на допустимите разходи за един проект е 29 337 лв., а максималният – 586 740 лв., при до 50% финансиране от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.

Кандидатите могат да внедряват или модернизират наличните мощности и да подобряват използването им, да внедряват нови продукти, процеси и технологии, да подобряват енергийната ефективност в предприятията, в това число използване на енергия от ВЕИ за собствено потребление и др.

Мярката е насочена към:

  • Регистрирани земеделски стопани без прекъсване през последните 36 месеца към датата на подаване на проектното предложение;
  • Групи или организации на производители, признати от министъра на земеделието и извършвали дейност без прекъсване през последните 36 месеца към датата на подаване на проектното предложение;
  • Еднолични търговци и юридически лица, които са извършвали дейности по преработка на селскостопански продукти без прекъсване през последните 36 месеца към датата на подаване на проектното предложение.

За консултация и подготовка на проектни предложения, можете да свързвате с нашият екип от експерти на:

office@humanconsulting.bg

0899925749

Очаква се прием на проекти за подобряване на енергийната ефективност в МСП

УО на ОПИК обявява за обществено обсъждане процедура за подбор на проекти „Възстановяване на МСП чрез подобряване на енергийната ефективност“

Управляващият орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ публикува за обществено обсъждане

Очаква се прием на проекти за подобряване на енергийната ефективност в МСП

проект на документация за кандидатстване по процедура „Възстановяване на МСП чрез подобряване на енергийната ефективност“. Целта на процедурата е предоставянето на фокусирана подкрепа на българските малки и средни предприятия за възстановяване от икономическите последици от разпространението на пандемията COVID-19 чрез подобряване на енергийната им ефективност.

Общият размер на безвъзмездната финансова помощ по процедурата ще бъде 136 226 120 лв. Минималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ на проект е 25 000 лева, а максималният такъв е 150 000 лв., като максималният интензитет на помощта не може да надхвърля 50%.

Допустими кандидати по процедурата ще бъдат предприятия, които развиват своята основна икономическа дейност в сектор C „Преработваща промишленост” съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД-2008). Кандидатите ще могат да заявяват подкрепа само за основната си икономическа дейност. Кодът на основна икономическа дейност ще се проверява въз основа на данни за 2020 г.

Проектът на Условия за кандидатстване, Условия за изпълнение и приложенията към тях по процедурата са публикувани на интернет страницата на ОПИК и в ИСУН 2020. Предложения и коментари по тях могат да се изпращат в срок до 22.03.2022 г. (включително) на следната електронна поща: public.consultation@mig.government.bg.

Очаква се приемът да стартира до края на месец март.

Източник: opic.bg

ДФЗ ОТПУСКА 2,1 МЛН. ЛЕВА ЗА ИНВЕСТИЦИИ В МИНИ МАНДРИ, КЛАНИЦИ И МЛЕКОМАТИ

Управителният съвет на Държавен фонд „Земеделие“ утвърди общ финансов ресурс в размер на 2 100 000 лв. по инвестиционните схеми за държавни помощи за 2022 г.ДФЗ ОТПУСКА 2,1 МЛН. ЛЕВА ЗА ИНВЕСТИЦИИ В МИНИ МАНДРИ, КЛАНИЦИ И МЛЕКОМАТИ

СХЕМИ

1. „Инвестиции за закупуване или изграждане на обекти за преработка и/или обработка на сурово мляко“

БЮДЖЕТ:в размер на 1 000 000 лв.

ЦЕЛ: да се подпомогнат малки и средни фермери, както и обединения от фермери, отглеждащи животни в отдалечени или труднодостъпни райони на страната, по-лесно да реализират продукцията си, да увеличат доходите си, както и да механизират процесите по преработка.

2. „Инвестиции за изграждане на кланични пунктове”

БЮДЖЕТ: в размер на 1 000 000 лв.

ЦЕЛ: подпомагане на собственици на животновъдни ферми, които произвеждат храни от животински произход, за изграждането на кланични пунктове отговарящи на изискванията за добив и транжиране.

3. „Инвестиции за изграждане на търговски помещения и закупуване на търговско оборудване за земеделски стопани, осъществяващи директни доставки на малки количества суровини и храни от селскостопански животни”.

БЮДЖЕТ: в размер на  100 000 лв.

ЦЕЛ: дава възможност на фермерите за възстановяване на част от извършените разходи за:

  • Закупуването на млекомати, построяването или приспособяването на съществуваща сграда или помещения за нуждите на обект за търговия на дребно;
  • Закупуването на хладилници, хладилни витрини и друго специфично търговско оборудване.

С отпуснатият общ ресурс от 2,1 млн. лв. ще бъдат финансирани поетите ангажименти за подадени проекти и сключени договори от предходни приеми, както и одобрените проекти от предстоящите нови приеми за 2022 г. по инвестиционните схеми за държавни помощи.

Предстои да бъдат утвърдени указания по отделните схеми, след което ще бъдат отворени и приеми за кандидатстване.

Източник: ДФ „Земеделие“ – РА